събота, 14 януари 2012 г.

Корупция ли? Нема такова нещо...

Много е трудно да се постигне положителен ефект в борбата срещу корупцията в университетите - всички знаем това. Корупцията е многолика, разнообразна и многопластова. Много години бях в системата и слава Богу успях да се опазя от участие в т. нар. корупционни схеми. Бях подложен на много силен корупционен натиск, вкл. бяха изпратени по мене мутри, които ме заплашваха със саморазправа, ако не "пусна" всичките 15 калпазани - закоравяли двойкаджии на изпита следващия ден. Като алтернатива ми обещаваха "много пари". Когато им казах, че няма да стане, отговорът беше "ще стане, ще стане!" Е, не стана. Писах подробни обяснения за полицията, не ми е известно това да е имало някакъв позитивен ефект. Този път при мен не стана. Един от гръцките студенти, явяващи се на другия ден, беше син на някакъв гръцки милионер... Допускам, че той е платил на мутрите, за да ме сплашат. Корупцията в Медицинския университет е страшна! И най-вече във Фармацевтичния му факултет! Та нали някои от преподавателите в него с подкупи, връзки и преписване са стигнали до доцентска позиция! Например кандидатски минимум "взет" с преписване, още тогава, преди да избухне демокрацията. И после - дисертация, изработена и написана от други, можещи колеги, естествено срещу заплащане. Освен парите голяма роля по онова време се падаше и на връзките! И сега е така, но по-зле. Децата на известни и заможни родители сравнително лесно стигат до дипломата. Един известен професор и добър учен веднъж ми сподели: "Само ти успя да накараш моя син да научи нещо, ха-ха-ха!". Синът беше разглезен мързеливец, всички колеги го "пускаха" заради баща му. А пък имаше една "леля" - започна да ми подхвърля банкноти, за да "помогна" на племеницата й (македонка) да си вземе изпита, и когато я изхвърлих като мръсна кучка от кабинета ми пред очите на всички колеги, тя продължаваше да ми вика, отивайки си, че искала "да се разберем като хора"! Безкрайни са историите, които мога да разкажа... Казвам ви, страшно е, наистина! Е как няма да има девалвация на висшето образование? Лошите, некадърните и корумпираните преподаватели създават разбира се себеподобни "висшисти"! И така образователната система отива в пропастта! А оттам и държавата!
Студентът Стефан решава задачите
В надпревара за голямата награда
Избрах по-различен подход в противовес на корупцията - вместо да приемам подкупи от слабите студенти да давам парична награда на най-добрите от тях. Размерът й беше несравним с Нобеловата награда, но нейната морална стойност се ценеше от хората, които уважавах.

Няма коментари:

Публикуване на коментар